Wizytówki dla firm – jak wybrać odpowiednie?

Wizytówki dla firm jest nieodłącznym elementem każdego biznesu. Te małe eleganckie kartoniki pozwalają na wymianę kontaktów oraz dają subtelny sposób na pokazania swojej marki drugiej osobie. Obecnie ze względu na możliwość skorzystania z profesjonalnej pomocy grafików, wizytówki często stają się małymi dziełami sztuki, których detale są ściśle zaplanowane. Poprzez możliwości wyboru szerokiej gamy zdobień możemy sprawić, że nasza biznesowa wizytówka będzie naprawdę wyjątkowa.

Format i podłoże do wizytówki – co wybrać?

Pierwszym istotnym detalem jest format wizytówki. Możesz wybrać najpopularniejszy format wizytówek biznesowych w Polsce 90×50 mm lub nieco mniejszy i zgrabniejszy, format popularny w USA 85×55 mm. Kiedy mamy już wybrany format wizytówek dla firm, pora na ich podłoże.

 Twoja wizytówka może być z:

  • papieru
  • kartonu
  • plastiku
  • pianki
  • drewna
  • metalu.

Obecnie wizytówki dla firm są najczęściej z papieru. Jednakże, jeżeli np. Twoja firma produkuje tylko wyroby z drewna, taka drewniana wizytówka świetnie wkomponuje się w wizerunek Twojej firmy.

Jaki papier do wizytówki dla firm będzie najlepszy?

Papier do wizytówek znacznie wpływa na ich trwałość, dlatego warto dobrze przemyśleć jaki rodzaj papieru chcemy wybrać. Mamy tutaj do wyboru:

  • papier kredowy,
  • karton
  • lub papiery ozdobne (zalicza się do nich wszelkie papiery o dekoracyjnej fakturze, kolorowe kartony czy opalizujące papiery)

 Ponadto w przypadku papieru możemy dobrać odpowiednią gramaturę papieru. Istotna jest tutaj zasada: im większa gramatura papieru, tym lepiej będzie wyglądać wizytówka, optymalną gramaturą wizytówek jest gramatura 350. Większa gramatura wiąże się również z większym kosztem wizytówki warto to wziąć pod uwagę podczas projektowania swojej wizytówki.

Zdobienia wizytówki – wizytówka elegancka i biznesowa

Mając wybrane podłoże i wielkość wizytówki biznesowej warto zastanowić się nad uszlachetnieniami. Dzięki ich zastosowaniu wizytówka przestaje być zwykłym kartonikiem a staje się efektywnym nośnikiem informacji o danej firmie. Uszlachetnienie w przypadku wizytówek dla firm polega na pokryciu jej powierzchni dodatkową substancją lub materiałem. Dzięki odpowiednim uszlachetnieniom druku powierzchnie wyglądają dużo lepiej i zwiększa się wytrzymałość mechaniczna druku. Jakie uszlachetnienia możesz wybrać?

  • Foliowanie/laminowanie, które polega na pokryciu papieru cienką, przezroczystą (matową lub błyszczącą) folią. Dzięki temu wizytówki lepiej się prezentują.
  • Tłoczenie, które polega na uwypukleniu wskazanych elementów projektu, np. napisów lub logo. Dzięki tłoczeniu możemy uzyskać ciekawy efekt trójwymiarowego druku.
  • Lakierowanie, które polega na pokryciu druku warstwą lakieru. Dzięki temu farba staje się dużo bardziej odporna na ścieranie.
  • Hot Stamping. Technika polegająca na wtapianiu na gorąco metalowych folii w powierzchnie druku. Dzięki zastosowaniu tej techniki uzyskujemy efektowne, różnokolorowe napisy na wizytówce.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie wpisy

Dlaczego projektu strony internetowej nie powinieneś zlecać szwagrowi?

Dlaczego projektu strony internetowej nie powinieneś zlecać szwagrowi?

Jaki to jest dobry graficzny projekt strony internetowej i dlaczego jest tak ważny dla właścicieli firm? Chcesz zamówić żaluzje. Nie byle jakie, a drewniane, na określoną szerokość. Ich dokładną wizję masz w głowie i co więcej, wydaje Ci się, że właśnie znalazłeś...