6 powodów, które uświadomią Ci jak bardzo potrzebujesz profesjonalnych zdjęć produktowych

Jak ważne w prowadzeniu e-commerce są zdjęcia produktowe? Odwołajmy się do wyobraźni. Ten malinowy balsam do ciała przeniesie Cię do sadu. W sam środek lata. W samo południe. Poczujesz zapach soczystych owoców i przyjemne ciepło na swoim ciele. Wyobraź sobie, że wchłania się tak szybko, jak szybko czujesz, że otulają Cię promienie słońca. Pozostawi Twoją skórę pachnącą i nawilżoną. Jego zaletą jest praktyczne opakowanie, które umożliwia wykorzystanie kosmetyku do jego ostatniej kropli. Ten opis to zaledwie 60 słów. Obraz wyraża ich więcej niż 1000, a poświęcasz mu o wiele mniej czasu. Ok, możesz opowiadać historie o produkcie, z pewnością podziałają one na Twoją wyobraźnię, ale nie odzwierciedlą tego, co jedno, dobre zdjęcie produktowe. Dlaczego potrzebujesz zdjęć produktowych? Jeśli chcesz sprzedawać w sieci, musisz działać na jak największą ilość zmysłów internauty. Z pełną świadomością, że obraz przemówi do niego najgłośniej.

Dlaczego zdjęcia produktowe to konieczność, jeśli prowadzi się e-commerce?

Każdy konsument kupuje oczami, a w sieci zjawisko przybiera na sile. Dowód? 93% (https://www.justuno.com/blog/65-e-commerce-statistics-about-consumer-psychology/) internautów decyzje o zakupie podejmuje na podstawie wyglądu produktu. To właśnie zdjęcia produktowe przyciągają wzrok internauty, a gdy jego mózg przetworzy obraz, wówczas pojawia się myśl o tym, czy kupić produkt.

Jak zatem prezentować produkty, żeby je sprzedać? Ano, stawiając na profesjonalne zdjęcia produktowe. Czym w ogóle jest fotografia produktowa? Są to wszelkie zdjęcia, które pozwalają na wzbudzenie w odbiorcy pożądania produktu. Mają ukazać go nie tylko w jak najlepszym świetle, ale i sprawić, że jego zalety staną się namacalne. Mogą to być sesje produktowe przedstawiające produkt na modelu czy w otoczeniu pięknych rekwizytów; fotografie na białym tyle, które sprawiają, że wzrok odbiorcy ląduje bezpośrednio na przedmiocie albo ujęcia podkreślające jedną jego konkretną cechę np. wodoodporność.

Dlaczego potrzebujesz zdjęć produktowych?


A teraz poznaj 6 powodów, dla których nie rozkręcisz sprzedaży bez profesjonalnych zdjeć produktowych:

1. Mózg szybciej przetworzy obraz niż słowa

Najważniejszy argument, to wpływ dobrego obrazu na konwersję. Prawdopodobieństwo tego, że ktoś kupi produkt na podstawie jego opisu jest znikome, a nawet zaryzykujemy słowem „niemożliwe”. Dzisiaj bez zdjęcia nie sprzedasz żadnej usługi – nawet jeśli jesteś lekarzem, potrzebujesz dowodów na swoją wiarygodność, a będą nim choćby zdjęcia Twojego gabinetu. Jeśli zatem prowadzisz e-commerce, podstawą prezentowania Twojej oferty będą zdjęcia. I bynajmniej nie byle jakie. Uwierz, Twoja konkurencja dokłada starań, by konsument był bombardowany jak najlepszymi obrazami, które przekonają go do zakupu.

2. Pokazanie zalet produktu

Fotografia produktowa pozwala na ukazanie zalet produktu. Wodoodporna kurtka? Czy na sam dźwięk tych słów, nie widzisz kropelek wody, których nie przepuszcza tkanina? Pachnący balsam do ciała? Ułożone obok niego owoce sprawiają, że Ty już czujesz jego zapach, choć nie jest to możliwe spoglądając w ekran. Modna koszula? Jeśli zaprezentujesz ją na wieszaku, a nie na modelce, która ma na sobie atrakcyjne spodnie i buty, konwersja – cóż – będzie żadna. Chcesz sprzedać buty? Pokaż użytkownikowi ich podeszwę, a najlepiej, jak zaprezentujesz je w obrocie na zdjęciu 360 stopni.

Dlaczego potrzebujesz zdjęć produktowych?

3. Możliwość wejścia na markety

W życiu każdego sklepu internetowego przychodzi moment ekspansji. Chcesz sprzedawać więcej. Co zatem robisz? Szukasz nowych rynków. Naprzeciw Twoim oczekiwaniom wychodzą markety – Allegro, Amazon, eBay, Zalando – możliwości jest wiele, ale żeby zaistnieć na marketach, musisz przesłać katalog swoich produktów ze zdjęciami. I to nie byle jakimi. Większość marketów ma swoje wymagania co do zdjęć – zwykle jest to kilka ujęć produktów na białym tle. Bez nich będziesz pozbawiony możliwości wejścia na nowy rynek.

Czytaj również: LOGO DLA FIRMY – DLACZEGO WARTO WYBRAĆ PROFESJONALNY PROJEKT?

4. Możliwość użycia przy innych działaniach marketingowych

Karta produktu to jedno, drugie – jak sprowadzić na nią użytkownika? Odpowiedzią jest marketing. Możesz skłonić użytkownika do odwiedzenia Twojej strony publikując zdjęcia w social media, wysyłając mailing, robiąc ulotkę, gazetkę, baner. A do tych wszystkich działań potrzebujesz zdjęć produktowych.

Dlaczego potrzebujesz zdjęć produktowych?

5. Zmniejszenie liczby zwrotów

Wiesz, że niezgodność produktu ze zdjęciem jest przyczyną 22% zwrotów (https://www.business2community.com/infographics/e-commerce-product-return-statistics-trends-infographic-01505394)? To chyba wystarczający argument przemawiający za tym, żeby zadbać o dobre zdjęcia produktowe. Być może to brutalne – ale jeśli na nich zaoszczędzisz, stracisz dwukrotnie, bo sprzedany produkt do Ciebie wróci.

Czytaj również: JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO ZAŁOŻENIA STRONY INTERNETOWEJ?

6. Obniżenie kosztów związanych z obsługą klienta

Użytkownik może być zainteresowany Twoim produktem, ale jeśli karta produktu nie odpowie na wszystkie jego pytania i wątpliwości, będzie drążyć temat – dzwoniąc czy wysyłając zapytania. Jeśli Twoje zdjęcia produktowe powiedzą o przedmiocie wszystko, zaoszczędzisz na kosztach związanych z obsługą klienta.
Wniosek jest jeden – nie zwiększysz konwersji bez atrakcyjnego ukazania produktów, a żeby to zrobić musisz zaprezentować je na dobrze wykonanym zdjęciu. Ba, bez niego nie przyciągniesz nawet użytkownika do swojego sklepu. Niestety, ale brak profesjonalnych zdjęć, nie pozwoli Ci także rozwinąć skrzydeł. Wniosek? Skontaktuj się z nami, a wspólnie wykonamy taką sesję, która sprawi, że internauta stanie się Twoim klientem.

Dlaczego potrzebujesz zdjęć produktowych?

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie wpisy

Logo dla firmy – dlaczego warto wybrać profesjonalny projekt?

Logo dla firmy – dlaczego warto wybrać profesjonalny projekt?

Logo dla firmy – dlaczego warto wybrać profesjonalny projekt? Logo jest częścią identyfikacji wizualnej firmy. Nadaje ton firmie i jej produktom. Logo firmy może również odzwierciedlać jej wartości i kulturę. Dobrze zaprojektowane logo zapadnie w pamięć na długie lata...

Jak przygotować się do założenia strony internetowej?

Jak przygotować się do założenia strony internetowej?

Kto zrobi Twoją stronę internetową dla firmy? Strona Internetowa firmy jest strategicznym elementem jeżeli chcesz pozyskiwać klientów nie tylko lokalnie ale również na szeroką skalę. Może się okazać, że inwestycja w postaci profesionalnej strony internetowej dla...

Wizytówki dla firm – jak wybrać odpowiednie?

Wizytówki dla firm – jak wybrać odpowiednie?

Wizytówki dla firm jest nieodłącznym elementem każdego biznesu. Te małe eleganckie kartoniki pozwalają na wymianę kontaktów oraz dają subtelny sposób na pokazania swojej marki drugiej osobie. Obecnie ze względu na możliwość skorzystania z profesjonalnej pomocy...