Skuteczne banery – dlaczego social media specialist nie zrobi ich dobrze w Canvie?

skuteczne banery internetowe

Zastanawiasz się, dlaczego Twoje banery internetowe nie są skuteczne? Cóż, okazuje się, że ich tworzenie nie jest taką prostą sprawą, jak mogłoby się wydawać.

Uderz się w pierś i szczerze odpowiedz sobie na pytanie, jak często dajesz się ponieść i klikasz w banery internetowe. A może właśnie przeczesujesz swoją pamięć i szukasz momentu, w którym w ogóle zarejestrowałeś banery w sieci… Może tak być, wszak zjawisko ślepoty banerowej należy do bardzo popularnych. A jeśli już namierzyłeś grafikę, w którą kliknąłeś, odpowiedz sobie na pytanie, czym takim skupiła Twoją uwagę. Kontrastem? Produktem, którego szukałeś? Atrakcyjnym zdjęciem? Żartobliwym hasłem? Czytaj dalej, a dowiesz się, jakie są cechy skutecznego baneru i dlaczego prowadząc własną działalność lepiej powierzyć robienie grafik grafikowi, a nie specjaliście social media, który do tego zadania użyłby Canvy.

Czym jest ślepota banerowa?

Banerowi internetowemu niebawem stuknie trzydziestka! Pierwszy przedstawiciel gatunku pojawił się w sieci w 1994 roku i wzbudzał wówczas nieukrywane zachwyty i podziwy. Zresztą trudno się dziwić. Kilkalność w pierwsze banery wynosiła 78%! Powtórzmy – siedemdziesiąt osiem procent! Dzisiaj, jeśli kilka na tysiąc internautów widzących baner w niego kliknie, można mówić o sukcesie. Co więcej, skuteczność pierwszych banerów sprawiła, że internauci nabawili się specyficznej dolegliwości, zwanej ślepotą banerową. O co w niej chodzi? Użytkownicy sieci byli i są tak bardzo bombardowani przekazem reklamowym, że zaczęli się na nie uodparniać – wiedzą, gdzie są reklamy i jak wyglądają, i je ignorują! Tak, dosłownie ich nie dostrzegają. Tak więc, jeśli prowadzisz swój biznes i chcesz w formie graficznej reklamować swoje produkty, stajesz przed niełatwym zadaniem.

Zobacz: Po co Ci dobry landing page?

Jaki to jest skuteczny baner na stronę internetową?

Zanim przejdziemy do sedna, czyli do tajników skutecznych banerów internetowych, musisz wiedzieć, gdzie taka grafika ma trafić:

– na stronę internetową jako klikany odnośnik do Twojej strony?

– na Twój sklep jako donośnik do konkretnej kategorii?

– do social media?

– do sieci reklamowej jako część kampanii?

Wybór miejsca jest niezwykle ważny nie tylko ze względu na grafikę (np. na banerze na własnym sklepie nie potrzebujesz logo, z kolei na tym przeznaczonym do sieci reklamowej Google jest ono niezbędne), ale i grupę docelową. Przykładowo, jeśli prowadzisz sklep z butami, nie dasz męskich traperów na baner, który ma docelowo znaleźć się na stronie poświęconej wychowaniu dzieci. Ok, to teraz odpowiedzmy sobie na pytanie, jaki baner internetowy to skuteczny baner?

1. Wizualna przejrzystość banerów internetowych

Czym jest przejrzystość na skutecznym banerze internetowym? Sprowadza się ona do tego, by przekaz był jasny i czytelny. Jeśli na tle zdjęcia Manhattanu wykonanego za dnia dodasz białe napisy, ciężko będzie je odczytać. Dlatego dobrą opcją jest wprowadzenie apli lub filtra na zdjęcie i umieszczenie na nich treści. A jeśli o niej mowa, to czcionka i krój pisma powinny korespondować z tymi zastosowanymi na Twojej stronie internetowej.

Teraz kilka słów o logo. Kiedy dawać? Gdzie dawać? Kiedy nie dawać w ogóle? Dawać zawsze tam, gdzie mamy grafiki, które nie są umieszczane bezpośrednio na naszej stronie internetowej np. kampanie na innych stronach, banery do sieci reklamowej, grafiki do social media.

W kwestii kolorów jest wiele sprzecznych informacji, bo z jednej strony powinny być one kontrastujące, ale z drugiej, banery, które wyglądają jak treści ze strony, są równie dobrze klikalne, dlatego w tym temacie musisz po prostu zaufać osobie, która ma doświadczenie w projektowaniu grafik, czyli grafikowi. Niestety, ale specjalista social media ma wiedzę ograniczoną w dziedzinie designu i może nie znać wszelkich tajników robienia skutecznych grafik.

jak zrobić dobry baner

2. Na banerach mniej znaczy lepiej

Powierzchnia banerów to nie metrowe płótno. Ogranicz zatem to, co chcesz zakomunikować odbiorcy do koniecznego minimum. Kiedyś Facebook nie przepuszczał do reklam banerów, których więcej niż 20% stanowił tekst i choć dzisiaj jest to jedynie zalecenie, warto byłoby uczynić z niego dobry nawyk. Grafika musi mieć prosty przekaz, nie możesz zakomunikować na niej wszystkiego. Trzymaj się zasady – jeden baner, jeden cel np. użyj kodu rabatowego, kup kawę, skorzystaj z promocji, przejdź na naszą stronę.

Zobacz: Dlaczego projektu strony internetowej nie powinieneś zlecać szwagrowi?

3. Dobre CTA na banerze

Zapamiętaj – jeden button na grafikę. A co ma się na nim znaleźć? Dokładnie takie zachowanie internauty, jakie jest pożądane z punktu widzenia usługodawcy, czyli konkret:

– kup teraz,

– czytaj dalej,

– zarejestruj się,

– zamów.

O skuteczności banerów internetowych będzie świadczyć CTR, czyli wskaźnik obliczany na podstawie stosunku wyświetleń baneru do kliknięć. Średnio jest to od 0,5 do 5%, czyli od 5 do 50 na 1000 osób, które wyświetliło grafikę, w nią kliknie. Ale żeby ten wynik zdobyć, trzeba się nagłowić. Trzeba dobrać kolory, CTR, wiedzieć, gdzie dać logo, gdzie CTA, gdzie umieścić aplę z tekstem i gdzie go nie dawać pod żadnym warunkiem, a tę wiedzę posiada grafik. Co więcej, dobrych grafik nie zrobisz na szablonie, ponieważ muszą one korespondować z Twoją stroną docelową – począwszy na czcionce, a na jej kolorze kończąc.

skuteczne banery do internetu

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie wpisy

Dlaczego projektu strony internetowej nie powinieneś zlecać szwagrowi?

Dlaczego projektu strony internetowej nie powinieneś zlecać szwagrowi?

Jaki to jest dobry graficzny projekt strony internetowej i dlaczego jest tak ważny dla właścicieli firm? Chcesz zamówić żaluzje. Nie byle jakie, a drewniane, na określoną szerokość. Ich dokładną wizję masz w głowie i co więcej, wydaje Ci się, że właśnie znalazłeś...