Po co Ci dobry landing page? Dowiedz się do czego służy ten typ strony

landing page po co

Po co Ci landing page? Takie pytanie zadaje sobie sporo właścicieli firm, którzy wprowadzają nowe usługi, produkty czy chcą pozyskiwać nowych klientów. Czytaj dalej, a dowiesz się, czym jest strona lądowania, do czego jest Ci potrzebna i jak powinna wyglądać.

Wyobraź sobie, że szukasz nowej tapety do mieszkania. Jakiś czas temu zapisałeś się na mailing pewnej firmy produkującej akcesoria do domu i właśnie dostajesz maila prowadzącego na stronę poświęconą nowej linii tapet. Myślisz: „to jest to, czego potrzebuję”. Szybko znajdujesz wzór, który Ci się podoba. Jesteś w domu. Ale mogło nie być tak kolorowo. Mogłeś przeszukiwać na własną rękę różne strony internetowe, wklikiwać się w gąszcz filtrów i kategorii. Właśnie dlatego organizując akcje marketingowe jak komunikacja nowej usługi, nowego towaru czy skłonienie internauty do zostawienia namiaru na siebie, warto postawić na landing page.

Landing page co to jest?

Landing page to strona lądowania, czyli strona docelowa lub strona produktu. Jest to zatem szczególny rodzaj strony internetowej, który został stworzony w określonym celu. Jakim? Prezentacji produktu, wykonania działania, przedstawienia konkretnych informacji, ściągnięcia ebooka, zapisu na webinar, odebrania zniżki. W tym momencie możesz poczuć, że rozmawiamy, o czymś, co już doskonale znasz, mianowicie o stronie głównej.

Czym zatem różni się landing page od strony głównej? Landing page służy jednemu celowi, z kolei strona główna oferuje użytkownikowi wiele opcji. Ma też tradycyjne menu i skomplikowaną strukturę. Landing nie ma menu i jest prosty, ma sprawić, żeby użytkownik wykonał określone zachowanie.

projekt landing page rzeszów

Rodzaje landing page’ów

Odpowiedzmy teraz konkretnie na pytanie: po co landing page? Wiesz już, że strona docelowa ma sprawić, że internauta ma wykonać jakieś konkretne działanie. Jednak najpierw zadajmy sobie pytanie, jak trafi on na landinga? Możliwe, że kliknie w baner i nastąpi przekierowanie. Może kliknie w link z mailingu albo wejdzie bezpośrednio z social media czy wyszukiwarki. A teraz przejdźmy do celów stron lądowania. Mogą nimi być:

  • zakup produktu,
  • zostawienie danych kontaktowych,
  • zapis na newsletter,
  • wypełnienie formularza lub ankiety,
  • założenie konta,
  • prezentacja nowej wersji produktu.

Jakie lading page najczęściej znajdziecie w sieci?

  • lead generation to strony, które mają za zadanie pozyskanie danych od klienta, przyjmują postać formularzy (zapis na newsletter, webinar, kurs, szkolenie, wydarzenie);
  • landing page sprzedażowe, czyli strony docelowe zachęcające do zakupu produktu lub usługi (konieczne jest przy nich wdrożenie funkcjonalności zakupu);
  • strony click through zachęcające do przejścia na stronę docelową firmy, w tym celu publikuje się na niej treści, które mają skłonić do przejścia dalej;
  • strony comming soon informujące o tym, że produkt niebawem pojawi się na rynku.
dobry landing page kto zrobi

Skuteczny landing page

Projektowanie stron internetowych – nawet tych najprostszych pokroju strona docelowa – to zadanie niełatwe, bowiem wymaga specjalistycznej wiedzy o tym, czym jest tradycyjny design (niezbędny do tego, by przyciągnąć wzrok i uwagę użytkownika), znajomość SXO, dzięki której strona jest funkcjonalna i intuicyjna dla internauty oraz planowania struktury tekstu – nie udawajmy, nikomu nie będzie chciało się czytać zbitego, niepodzielonego akapitami tekstu. Co więcej, najważniejszym punktem w landing page jest Call To Action, czyli przywołanie do akcji np. button z napisem „Kup teraz”, „Zapisz się teraz” itd. Pozostaje jeszcze kwestia optymalizacji strony, bez której nie będzie ona widoczna w Google. Te cechy sprawiają, że Twój landing page będzie skuteczny, atrakcyjny i przyniesie efekty. Jak widzisz nawet proste strony internetowe wymagają fachowej wiedzy i doświadczenia, dlatego chcąc stworzyć stronę lądowania, która będzie przynosić Ci klientów, transakcje czy dane kontaktowe, powinieneś skontaktować się z kimś, kto ma doświadczenie w projektowaniu. Chętnie pomożemy Ci w projekcie.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie wpisy

Dlaczego projektu strony internetowej nie powinieneś zlecać szwagrowi?

Dlaczego projektu strony internetowej nie powinieneś zlecać szwagrowi?

Jaki to jest dobry graficzny projekt strony internetowej i dlaczego jest tak ważny dla właścicieli firm? Chcesz zamówić żaluzje. Nie byle jakie, a drewniane, na określoną szerokość. Ich dokładną wizję masz w głowie i co więcej, wydaje Ci się, że właśnie znalazłeś...