Dlaczego projektu strony internetowej nie powinieneś zlecać szwagrowi?

Jaki to jest dobry graficzny projekt strony internetowej i dlaczego jest tak ważny dla właścicieli firm?

Chcesz zamówić żaluzje. Nie byle jakie, a drewniane, na określoną szerokość. Ich dokładną wizję masz w głowie i co więcej, wydaje Ci się, że właśnie znalazłeś dostawcę usług, które w 100% trafiają w Twoje potrzeby. Jesteś na stronie tej firmy, widzisz galerię z realizacji i czujesz, że to to. Chcesz skontaktować się z producentem żaluzji. Jednak odnalezienie formularza, by zostawić własne dane nie jest takie proste, jak początkowo Ci się wydawało. Co więcej, zawodzi nawet stopka, bowiem nie ma w niej numeru kontaktowego, a pod „wyślij maila” jest error. Gorzej być nie mogło. Zapewne nie jesteś pierwszym klientem, którego ta firma straciła przez brak funkcjonalnej strony internetowej. Tak w ogromnym skrócie można by podsumować, dlaczego projektu witryny nie powinno zlecać się osobie, która nie ma w tym doświadczenia. Czytaj dalej, a dowiesz się więcej na temat tego, czym jest funkcjonalna strona internetowa.

Dlaczego graficzny projekt strony internetowej jest taki ważny?

Pierwsze wrażenie masz tylko jedno i w internecie trwa ono zaledwie ułamek sekundy, a dokładniej 50 milisekund. Właśnie w tym czasie internauta podejmuje decyzje na temat tego, czy zostanie na Twojej stronie internetowej. Zresztą doskonale wiesz to z autopsji. Przypomnij sobie teraz, ile razy wchodziłeś na stronę w poszukiwaniu jakiś informacji. Po czym kliknąłeś na krzyżyk nawet jej nie scrollując. Yup. Oto właśnie moc pierwszego wrażenia.

Co idzie na pierwszy ogień? W tym ułamku sekundy internauta ocenia – i nawet o tym nie wie – strukturę strony, użyte do jej zaprojektowania kolory, symetrię, ilość tekstu, czcionkę i prototypowość. Prototypowość jest tutaj niezmiernie ważna, bowiem użytkownicy sieci są już przyzwyczajeni do pewnych utartych, internetowych schematów np.:

  • menu to trzy poziome paski lub kropki,
  • koszyk jest w prawym górnym rogu,
  • dane kontaktowe są w stopce.

Strona internetowa jest pierwszym miejscem styku klienta i dostawcy usług. Zatem jeśli nie będzie ona zaprojektowana w taki sposób, by uzyskać określone i wcześniej ustalone zachowanie internauty, firma traci zamiast zyskiwać. Witryna ma nie tylko być intuicyjna, ale i spójna z ideą firmy, zgodna z wymogami Google i SEO. Nie każdy zna tajniki projektowania stron internetowych. Właśnie dlatego oprawę wizualną należy zlecić grafikowi z doświadczeniem we współczesnym web designie.

Dobry projekt strony internetowej zawiera odpowiedni układ

By uniknąć sytuacji ze wstępu, czyli historii o tym, że użytkownik wchodzi na stronę i chce zamówić usługę lub towar, ale poprzez zły projekt nie wie, gdzie jest koszyk, menu albo pokonuje go struktura strony, konieczny jest dobry projekt strony graficznej. Wspomnieliśmy już o prototypowości, czyli konieczności stworzenia takiej strony, której układ jest już znajomy internaucie. Kolejna bardzo ważna sprawa to świadomość pewnych neuropsychologicznych zjawisk np. „F patern”.

Zobacz: 6 powodów, które uświadomią Ci jak bardzo potrzebujesz profesjonalnych zdjęć produktowych

Odkrycie schematu F zawdzięczamy Jakobowi Nielsenowi. Zauważył on, że użytkownicy sieci przesuwają wzrok od lewej do prawej na ekranie tworząc literę „F”. Jak tę wiedzę można zastosować w projektowaniu witryn? Ano, w lewym górnym rogu dajemy logo, bo zależy nam na budowaniu rozpoznawalności marki. W prawym dajemy koszyk, niżej menu i wyszukiwarkę. Te elementy muszą znaleźć się w górnej połowie widocznej strony internetowej, czyli sekcji zwanej above the fold. Jest to obszar niewymagający scrollowania, zatem w nim należy zawrzeć najważniejsze informacje i elementy. Użytkownik sieci jest niecierpliwy, zamiast scrollowac myszką w poszukiwaniu tych funkcjonalności, po prostu najedzie na krzyżyk.

Dobry projekt strony internetowej zawiera o wiele więcej niuansów i szczegółów niż te, które wymieniliśmy w tekście i nie sposób byłoby je wszystkie w nim zawrzeć. To, co musi wiedzieć osoba zlecająca komuś projekt graficzny swojej witryny to fakt, że jest to proces skomplikowany, wymagający specjalistycznej wiedzy i doświadczenia grafika. Powierzając to zdanie osobie niedoświadczonej można otrzymać stronę, na której użytkownik zgubi się. Internet jest bezlitosny, jeśli internauta w ułamku sekundy nie odnajdzie na Twojej stronie tego, czego szuka, to ją opuści. Dla Ciebie oznacza to jedno – stracisz klienta.

komu zlecić projekt strony internetowej

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie wpisy